zondag 8 mei 2016

Boom met vogels



Een oude hobby heb ik nieuw leven ingeblazen: haken!

Op internet komen zulke leuke patroontjes voorbij, dat wil ik ook gaan doen. En het lukt ….  naar alle tevredenheid komen er diertjes/figuurtjes van mijn haaknaald.
En dan zie ik de boom van MieksCreations met al die vogels. Ik ben direct verliefd <3.

Ik ben dan ook zooooo blij dat ik met Moederdag 2015 van mijn kinderen het patroon krijg van de boom en alle vogels. Het eerste vogeltje wordt redelijk snel gemaakt. Een heel gepriegel; maar die pootjes is een drama. Maar een uitkomst wordt geboden.

Een product van Creativ Company

Ik begin aan de boom; de wortels, de stam en dan die takken (echt takkenwerk).
Tussen de bedrijven door haak ik nog van alles en nog wat en af en toe haak ik aan de boom en vogels.
Een tweede vogel, het roodborstje, komt erbij maar de boom is nog lang niet af.
Het wordt 2016 en de boom heeft nog takken nodig en moet daarna in elkaar gezet worden. Ik wil dit project perse voor Moederdag 2016 afsluiten!

Met behulp van mijn man die helpt met de ijzerdraden buigen en op zijn plaats te krijgen is een week voor Moederdag de boom in zoverre klaar dat ik hem alleen nog aan elkaar moet naaien.
Ook dat lukt me! En nu nog een paar blaadjes, bloesem, appeltje.
Daar begint het gepriegel opnieuw: blaadjes haken, draadjes instoppen, elastiekje bevestigen ……………

Maar met trots laat ik mijn een jarig project zien: de vogelboom!



Garen voor de mussenfamilie is er al, dus de vogeltjes komen er aan ……….

Mussenfamilie

2 opmerkingen:

Annemiek zei

Hoi Loes,

Wat is je boom prachtig geworden!! Mag ik het ook delen op mijn FB pagina, blog en instagram??
Wat een leuk cadeau!!

Groetjes, Annemiek

Loes`s Haakblog zei

Natuurlijk mag je het delen. Ik ben zelf ook wel trots. Een supermooi en duidelijk patroon van de boom en uiteraard van ook de vogels!!!